Citymail bär ansvaret för saknad post

Vingåker

Sedan i början av maj sköter Prolog postutdelningen i Vingåker åt Citymail. Om man inte får sin väntade post är det till Citymail man ska vända sig.

I slutet av mars sålde Posten Norge bolaget Bring Citymail, som är den näst största aktören på den svenska postmarknaden till det tyska investmentbolaget Allegra capital. Numera heter bolaget bara Citymail och det är Allegra som har tagit över ansvaret för postdistributionen. Brings logistikverksamhet ingick inte i affären utan ägs fortfarande av Posten Norge.

– Vi är helt bortkopplade från Bring, men de finns fortfarande kvar. Problemet är att man fortfarande blandar ihop oss med Bring, men vi har en egen mottagarservice som man kan vända sig till om man saknar sin post och då gör vi en utredning. För vår del är det jättetråkigt när våra mottagare inte får sin post, säger Patrik Allinger som är kommunikationsansvarig på Citymail.

Fredrik Hernnäs är vd för Prolog som delar ut post i Vingåker åt Citymail och även han betonar att kunder som inte får sin väntade post ska vända sig till dem.

– Citymail levererar postsändningen till Prolog och vi står för själva utdelningen. Om man saknar post får man kontakta Citymail, för vi vet ju inte vem som ska få post.

Från Prologs sida har man ändå kontrollerat Lars Hergers adress i Vingåker för att se vad som kan ha hänt.

– För oss är det oerhört viktigt att vi delar ut den post vi får, men vi har inte fått någon post från Citymail att dela ut till hans adress. I nästa steg blir det en fråga mellan Citymail och mottagaren, säger han.

Läs också

( 1 st )

Läs mer om dessa ämnen

VingåkerPostutdelning
Relaterat