– Det känns bra och vi jobbar entusiastiskt vidare. Men det återstår fortfarande en del detaljer.
Så sa du redan för två månader sedan, vad är det som fattas?
– Det är pengar som ska säkras. Jag har skrivit för många kontrakt genom åren som sedan inte visat sig något värda när löften inte har hållits. Nu gör jag ingenting förrän jag vet att allt är bankat.
Hur jobbar du vidare?
– Det är ett spår vi jobbar hårt på. Varumärket är initialt viktigare än att knyta förare till teamet.
Men det är inte bara Nika-racing det varit tyst om i höst. STCC över huvud taget tycks ha hamnat i skugga, stämmer det?
– Jag är själv förvånad över att det är så tyst. För tyst. Vad jag vet är det bara två team, PWR som det ryktas om ska ställa upp med fyra Seat-bilar, och Lestrup racing med två VW Golf-bilar, som är klara. Om det finns 14–15 till start på Knutstorp till första tävlingen 4–6 maj är det bra.
Finns Nika racing med då?
– Det är förhoppningen. Det är vad vi jobbar mot just nu.