Vallabo anmäler SAS för obrukbara Thailandsbiljetter

Mannens Thailand-biljetter kunde inte användas. Nu anmäler han flygbolaget SAS till Allmänna reklamationsnämnden, ARN.

Valla2016-07-15 16:00

Redan i december i fjol beställde mannen flygbiljetter till Thailand, och betalade 15 404 kronor för dem. På resdagen, den 11 juni i år, var dock flyget inställt på grund av strejk och biljetterna kunde inte användas.

Mannen begärde tre dagar senare, den 14 juni, kompensation via resebolaget, men fick efter omkring två veckor svaret att eftersom SAS, Thai Airways och resebyrån haft öppet under hela strejken var mannen skyldig att ta kontakt med dem för ombokning, i stället för att kräva pengarna tillbaka.

Det var, skriver mannen i anmälan till ARN, omöjligt att få tag i SAS under pågående strejk. Dessutom var det mycket dåligt med information under strejken. Därför begär han nu ersättning med hela köpesumman.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om