Samres beklagar funktionsbristerna

Kundresponsen på it-verktyget har bara varit positiv, heter det i Samres första kommentar. Sedan medges att tjänsten behöver förbättras för att kunna användas av alla.

Sörmland2015-01-21 05:00

Alfa online lanserades den 22 januari i fjol och Samres har nu 150 unika användare av tjänsten. Vid årsskiftet bokades en procent av färdtjänst- eller sjukresorna i Sörmland och Linköping via webb eller mobilapp.

Enligt Jani Körkkö, uppdragschef vid Samres, har företaget "bara fått positiva reaktioner" på det kostnadsfria verktyget.

Men när KK beskriver Lars-Ove Nedermans problem, medger Körkkö att tjänsten är behäftad med vissa problem.

– Den är fortfarande under utveckling, och fungerar ännu inte för alla kundgrupper. Jag kan bara beklaga det.

Nederman har klagat hos Samres kundtjänst och fått till svar att problemet ska tas vidare. Ännu har ingenting hänt.

– Vi känner till att det finns behov av förbättringar och vi för hela tiden utvecklingssamtal med tillverkaren, säger Körkkö och påtalar att målet är att också synskadade med talsyntesdator ska kunna använda tjänsten.

Majoriteten av användarna är privatpersoner. Men också sjukvård och särskola har börjat boka gruppresor via tjänsten.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om