Vi beklagar att matgästen har fått sådana intryck, men vi har också lite åsikter angående ärendet.
Jag har fått vetskap om detta då serveringspersonalen talat om för mig den dagen att en matgäst har ifrågasatt priset på filé mignon-maträtten, men aldrig fått några klagomål som beskrivs i ärendet.
Vi har funnits i Katrineholm i över 27 år och haft samma kvalité på råvarorna och service. Att klagomål och åsikter förekommer är inget ovanligt för alla restauranger, men att överdriva och smutskasta oss accepterar vi inte.
Att driva en restaurang i en liten stad som Katrineholm är inte lätt, man måste leva upp till sitt varumärke och rykte, annars hade vi inte funnits kvar längre.
Sedan måste jag poängtera att man inte kan jämföra en Kinarestaurang med en à la carte-restaurang som serverar filé mignon. Vi har olika tillagning och utformning av maträtten.
Angående vitkålen på serveringsfaten så är den som dekoration och sallad, inget ovanligt och förekommer på vilken restaurang som helst. De flesta är positiva och tycker faktiskt om salladen, vilket vi inte har anledning att ändra på.
Jag måste till slut också poängtera att vi inte har rånat dig som matgäst. Du hade ett val på cirka 80 rätter med olika prisnivå i menyn. Det är konstigt att du inte väljer en kinesisk maträtt ur menyn, då du har väldigt högt ställda krav, vilket kan ha fått en annan positiv upplevelse då vår specialitet är kinesisk mat, men detta betyder inte att vår à la carte-meny med husmanskost inte håller klass.
Du skriver: ”Men i Katrineholm är man inte så noga”. Jag tycker personligen att kommentaren är kränkande för katrineholmarna.
Efter att ha kommit i kontakt med olika matgäster på restaurangen som kommer från olika städer i landet, så tycker jag att matgäster i Katrineholm ställer lika höga krav på maten som vem som helst gör, vilket vi måste leva upp till och det tycker jag att vi har gjort.
Du skriver: "För 48 kronor mer hade vi fått grillad kalventrecôte med bearnaisesås, tomatsallad och rostad färskpotatis på Kaknästornets Restaurang med en bedårande utsikt över Stockholm. Där får man i alla fall valuta för pengarna – god mat och trevlig service."
Om det vore jag så skulle jag betala cirka 100 kronor till och få en lyxmiddag med bästa servicen och femstjärnig status på Grand Hôtel i Stockholm, vilket kanske skulle vara ännu mer valuta för pengarna än Kaknästornets Restaurang.
Kenny Tsoi, vd
Choy's Garden Kinesisk Restaurang i Katrineholm
Tel: 0150-333 45
info@choysgarden.se