Statt nöjda med hotellräddningen

Hotell Statt fick hård kritik i programmet Hotellräddaren, men både hotellchefen Sarah Arvidsson och ägaren Tomas Thor var ganska nöjda efter "räddningen".

Övrigt2013-05-08 21:09

På onsdagskvällen visades programmet "Hotellräddaren" i tv3. Hotellexperten Kristoffer Luczak levererade hård kritik mot Statt i Katrineholm. Mest tycktes Luczak ha retat upp sig på informationslapparna med olika typsnitt och stilar, som satt uppsatta på olika platser i hotellet. Annan kritik handlade om lobbyn, ofräsch relaxavdelning och opersonlighet.

Hotellets ledning och personal fick olika uppgifter under programmet, frukosten skulle få en uppryckning och till rummen skulle ett välkomstbrev skrivas.

En av förändringarna handlade om äggröra. Hotellexperten ville ha godare äggröra, och gav senare i programmet hotellets nya äggröra, med ost från Jürss mejeri i Flen, mycket beröm.

Relaxavdelningen fick helt nytt utseende och Sarah Arvidsson tog fram personliga välkomstbrev till gästrummen. I slutet av programmet sade sig Luczak vara mycket nöjd med hotellets förändring och ledningens inställning.

Calle Andersson är en av de anställda på Statt och han tycker inte riktigt att Statt passade i programmet.

- De andra hotellen är ju på en annan nivå, de ligger ju illa till på ett annat sätt. Vi ska gå från tre stjärnor till fyra stjärnor, höja oss ett snäpp.

Hotellets ägare Thomas Thor håller med:

- Jag tror att de märkte att de valt fel sorts hotell för kontrast-tv. De fick säga åt personalen att inte duka av i matsalen för att det skulle se stökigt ut, men så ser det inte ut annars.

Sarah Arvidsson tycker att medverkan i Hotellräddaren varit positivt för Statt.

- Det tror jag. Det var inte alls så elakt som i andra program i serien heller.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om