– Företaget Zemgo.com tog pengar från mitt kontantkort. Jag har aldrig velat köpa något från dem, jag vet inte ens vilka de är, säger Fritz Schür.
Genom att Fritz Schür öppnade sms:et godkände han ovetandes en prenumeration på mobilföretagets speltjänster. Sedan i somras har sms skickats upprepade gånger.
När Fritz Schür skulle ringa ett mobilsamtal förra veckan fanns bara en femtiolapp kvar att ringa för. Han är helt säker på att det fanns åtminstone 300 kronor kvar på mobilen.
– Jag använder mobiltelefonen väldigt sällan. När jag väl ringer blir samtalen korta, det var därför jag reagerade, säger Fritz Schür.
Nu har hangjort en polisanmälan.
Det är inte bara Fritz Schür som är förvirrad. Sedan i november förra året har Konsumentverket fått in 51 anmälningar mot Zemgo.com.
– Vi får in en hel del anmälningar mot denna typ av mobilföretag, säger Magnus Karpe, jurist vid Konsumentverket.