Kvinna anmäler bilfirma till ARN

Trots att kvinnan fick garanti på bilen hon köpte, tycker hon inte att hon får hjälp med felen på fordonet.

Foto: Fotograf saknas!

Övrigt2018-01-03 04:30

I oktober i fjol köpte en Katrineholmskvinna en begagnad BMW från en bilfirma norr om Stockholm. Hon betalade 190000 kronor för bilen, men fick snart problem med bilens virvelspjäll, läckage på bakaxeln och bilens navigationssystem. Läckaget på bakaxeln åtgärdades tack vare garanti som kvinnan fått, men de andra problemen återstod. Nu anmäls bilfirman till ARN, Allmänna reklamationsnämnden.

Vid tre tillfällen åkte kvinnan med bilen till firman, en resa på närmare 20 mil enkel resa. Vid ett tillfälle fick hon en lånebil vars bensintank var helt tom, hon fick själv bekosta påfyllning.

Enligt kvinnan har motorfirman svarat att om inte motorlampan lyser så är det ingen fara. När hon fortsatt skriva till dem har de svarat via mejl att de inte kan hjälpa henne mer. Till ARN skriver kvinnan att hon vill ha bilen åtgärdad och få ersättning för sina utlägg.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om