In i det sista filades det för att få allt i topptrim till den officiella invigningen på Sörmlands Sparbank i går. När portarna slogs upp strömmade nyfikna kunder in i den uppfräschade bankfastigheten.
För besökarna var det som att stiga in i en miljö fjärran från det trånga och otidsenliga som förr mötte kunderna. En miljö där design och funktionalism gick hand i hand och där färgerna i lila nyanser och grönt harmoniserade med det bruna och svarta.
- Kunden ska känna som om de stiger direkt in i vårt vardagsrum, sa Håkan Bennetoft, regionchef.
Det var ett vardagsrum där en digital brasa sprakade inbjudande och där soffgrupper inbjöd till en väntande sittning. Vilket fick de kunder som ville få en första titt att sucka och frågande undra "vem som betalar kalaset".
Kundernas önskemål
Det som ligger till grund för den mångmiljonsatsning som banken nu genomfört är en kundenkät.
- Det vi ser här är en förfining av den utvärdering som gjordes när Nyköpingskontorets ombyggnad var klar, sa Johan Sundholm, privatchef.