Ytterligare hyresgäst klar för torghuset: "Skitroligt"

Avtalet är påskrivet och i januari går flyttlasset från gamla mejeriet till city.
Då flyttar nämligen den lokala förvaltningsbyrån Juph till det nya torghuset.
– Nu väljer vi färger. Det ska vara rött och guld, säger Ulrika Pärnaste, vd.

Joakim Hielte och Ulrika Pärnaste ser fram emot flytten till Stortorget. "Det blir en nytändning för företaget", säger Ulrika.

Joakim Hielte och Ulrika Pärnaste ser fram emot flytten till Stortorget. "Det blir en nytändning för företaget", säger Ulrika.

Foto: Jimmy Persson

Katrineholm2025-06-03 11:25

Sedan tidigare står det klart att restaurangkedjan Joan's och skrädderiet Animax ska flytta till det nya huset på Stortorget.

Nu är det även bestämt att den lokala förvaltnings- och redovisningsbyrån Juph förvaltning flyttar in i huset den 1 januari. Företaget, som grundades 2019, sysslar med ekonomisk förvaltning åt både bostadsrättsföreningar, företag och samfälligheter.

I dag sitter bolaget i gemensamma lokaler med revisions- och redovisningsföretaget LR. Sedan ägarna till Juph, Ulrika Pärnaste och Joakim Hielte, sålde sin andel i LR och i stället valde att utöka verksamheten i Juph, anser de att det är naturligt att flytta till egna lokaler.

– Det finns ingen schism överhuvudtaget, men vi känner att vi behöver sitta själva. Naturligtvis vore det trevligare med en affär i den här lokalen, men för vår del blir det väldigt bra. Det är också nära till tåg och annan kommunikation, säger Ulrika Pärnaste, vd.

Joakim Hielte är inne på samma spår, särskilt eftersom Juph har gått från tre till sex anställda på ett halvår.

– Det blir skitroligt och ett lyft för oss. Vi har suttit på det gamla stället i fyra år, men här får vi ett helt annat centralt läge, säger han.

Lokalen är 150 kvadratmeter stor, där 100 kvadratmeter finns på bottenplan. Resterande 50 blir en halv våning upp, på ett loft. Där blir det kontorsplats för Joakim Hielte samt konferensrum. På nedre botten får övriga anställda sitta.

– Nu väljer vi färger. Det ska vara rött och guld eftersom det är vår grafiska profil, säger Ulrika Pärnaste.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!