– Man ska kunna lita på att bilen ska komma, säger Jani Körkkö.
Han känner väl till det aktuella fallet och konstaterar att det helt enkelt hade blivit fel från Samres sida.
– Vi hade bokat fel dag, helt enkelt. Bilen var bokad för nästkommande dag och när kvinnan hörde av sig till oss var det för sent för en ny bil att komma och hämta. Vi kan bara beklaga det som hände. Tyvärr går det inte att göra ogjort.
När en beställd bil uteblir är det viktigt att ta kontakt med Samres, säger Jani Körkkö.
– För det mesta, om det finns marginal, kan det lösas genom att det kommer en annan bil.
Rutinen är att den som beställer en resa får tid och datum repeterad under telefonsamtalet. Den som har möjlighet att hålla koll på sina resor via internet kan också göra det. Ändå blir det fel ibland.
– Tyvärr kan det ske missförstånd i telefon.
– Från vår sida kan vi bara be om ursäkt, säger Jani Körkkö.
Politikerna har beslutat att inte förlänga avtalet med Samres, som har fått kritik för brister under lång tid. Avtalet går ut sista december 2015.
Sörmlands kollektivtrafikmyndighet kommer att ta över verksamheten och skapa en egen beställningscentral som sköts lokalt i länet.