Hon vill få fler att upptäcka lustgården

Louise Magnusson hoppas i nya jobbet bidra till att ännu fler uppskattar Sveriges lustgård.

Louise bild.jpg

Louise bild.jpg

Foto: Fotograf saknas!

Katrineholm2015-03-04 20:40

KFV Marknadsförings nya vd är 47 år och bosatt i Katrineholm. Hon är förskollärare i grunden men har sedan 1991 jobbat i det privata näringslivet.

– Det var slumpen som gjorde att jag hamnade där, säger hon och konstaterar att hon har trivts från första början.

Många känner igen henne från Axelssons, där hon var butikschef i tio år i såväl Katrineholm som Stockholm och Eskilstuna. Sedan nära tre år är hon administrativ chef på Östgöta media, Mediehuset Corren i Linköping som hon nu lämnar för att jobba på hemmaplan med KFV Marknadsföring.

– Där finns en fantastisk grund att jobba vidare på och duktiga medarbetare, säger Louise Magnusson som lyfter sin företrädare Harriet Nilssons arbetsinsats till skyarna.

När Louise Magnusson fick frågan från marknadsföringsbolagets ordförande Lars-Herman Larsson om hon ville bli vd tvekade hon inte en sekund.

– Jag känner till bolaget sedan jag jobbade i Katrineholm och tycker att de gör fantastiskt bra saker, säger hon.

Hon ser en utmaning i att i ännu högre utsträckning få folk att upptäcka KFV-regionens fördelar. Det gäller inte minst dem som redan är bosatta i området.

– Jag vill så gärna att Sveriges lustgård ska få den uppskattning den förtjänar.

Louise Magnusson vill fokusera på samverkan i nya jobbet.

– Vi kan komma långt om vi kan hitta synergieffekter och få med ännu fler i det arbete vi gör.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om