Sommartid åker han motorcykel mellan hemmet i Bie och arbetsplatsen i Katrineholm. Men vintertid är han beroende av kollektivtrafiken. Varje vardagsmorgon klockan 07.25 står han redo att stiga på bussen till Katrineholm Sedan börjar problemen.
– Det är inte så att bussen blir någon minut sen utan det handlar om fem-tio minuter, ibland upp till en kvart. Ibland kommer den inte alls. Då får jag ta skolbussen som går 07.40.
Men bussen är inte bara sen. Många gånger kör chaufförerna dessutom fel och passagerarna får hjälpa dem att hitta, berättar Leevi Holvisalo
Enligt honom har problemen pågått under lång tid.
– En del på den där bussen ska med tåget. De hinner inte i tid. Andra ska åka vidare med andra bussar inom stan. De får gå i stället, suckar han.
Han har skrivit och klagat hos Sörmlandstrafiken många gånger. Men enligt Leevi Holvisalo händer inget.
– Sörmlandstrafiken säger att de ska kontakta bussbolaget och sedan när jag undrar vad de sagt så säger de att bussbolaget lovat att det ska bli bättre. Men det blir aldrig bättre.
– Jag har hört att den här bussen går från Nyköping på morgonen och att den blir sen redan där, säger Leevi Holvisalo.
Anna-Karin Eriksson som är kvalitetsutvecklare på Sörmlandstrafiken lovar att hon ska reda ut vad som hänt.
– Vi måste identifiera orsaken och se vad den beror på. Sedan får vi sätta in åtgärder för så här är det inte meningen att det ska vara, säger hon.
– En buss kan bli sen någon gång ibland på grund av att den går sönder eller på grund av halkan. Men den ska inte ha en stående försening, fortsätter hon.
När hon slänger en blick i Sörmlandstrafikens ärendesystem så ser hon att Leevi Holvisalo har gjort upprepade anmälningar under lång tid.
Men ingen har reagerat.
– Vi borde ha fångat upp det här om det är ett återkommande problem, säger Anna-Karin Eriksson.
Den 1 oktober införde Sörmlandstrafiken ett nytt biljettsystem. Till detta hör ytterligare ett system som ska kunna lämna ut olika former av statistik. Anna-Karin Eriksson hoppas att det ska vara till hjälp i just den här typen av situationer.
– Där kan man slå in en linje och se hur det har sett ut på olika hållplatser. Det här systemet har tagits i drift men det är inte helt hundra ännu. Till våren räknar vi med att det ska vara klart, säger Anna-Karin Eriksson.