NÀr "Vilma", som egentligen heter nÄgonting annat, ville skaffa en halstatuering gick hon till en tatueringsstudio i sin hemort i vÀstra Sörmland. Enligt "Vilma" visade hon upp det motiv hon önskade och chefen rekommenderade en tatuerare för jobbet.
â NĂ€r jag kom till min bokade tid var inte tatueraren redo. NĂ€r vi vĂ€l satte igĂ„ng var vi 50 minuter sena, vilket inte Ă€r okej. Jag borde egentligen ha lĂ€mnat redan dĂ€r, sĂ€ger "Vilma".
Hon berÀttar att stencilen med det rÀtta motivet placerades pÄ sidan av halsen, som de kommit överens om. Allt ska ha sett korrekt ut och tatueringen genomfördes.
VÀl hemma, nÄgra timmar senare, upptÀckte "Vilma" att tatueringen inte stÀmde överens med det önskade motivet. Detta trots att alla parter hade varit överens om motivet och placering. Planen var att det skulle bli en kopia av bilden, men med fÀrg i blommorna.
â NĂ€r jag kom hem sĂ„g tatueringen inte ut som vi hade kommit överens om och tyvĂ€rr var det inget jag sĂ„g i studion. Tatueringen var inte densamma som stencilen jag hade godkĂ€nt pĂ„ plats. DĂ„ fick jag panik.
"Vilma" kontaktade tatueraren samma kvÀll och dagen efter kontaktades Àven chefen.
â Chefen bad mig att vĂ€nta i tre veckor, dĂ„ tatueringen behövde lĂ€ka. DĂ€refter skulle vi ses pĂ„ ett bokat möte, sĂ€ger "Vilma" och fortsĂ€tter:
â NĂ€r jag kom till studion var inte chefen pĂ„ plats. Jag fick till mig att chefen var pĂ„ lĂ€karbesök och hade troligtvis glömt vĂ„rt möte. DĂ„ skickade jag ett meddelande om att jag ville fĂ„ ekonomisk ersĂ€ttning.
Vad med tatueringen Àr du missnöjd med?
â Den har för tjocka linjer och den ser klumpig ut. PĂ„ bilden Ă€r bladen och blommorna mer isĂ€r, sedan har streck pĂ„ bladen lagts till.
Hur hade du velat bli bemött i ditt missnöje?
â Jag önskar att chefen hade varit mer tillmötesgĂ„ende och haft snabbare Ă„terkoppling. Tonen var god till en början, men Ă€ndrades nĂ€r jag krĂ€vde ersĂ€ttning. Jag önskar fĂ„ pengarna tillbaka och att de stĂ„r för min laser, som nu kommer att kosta mig 30 000 â 35 000 kronor. Pengar jag inte har.
Tidningen har varit i kontakt med tatueringsstudion.
â Jag var inte pĂ„ plats nĂ€r tatueringen utfördes. Men vi försöker alltid varit tillmötesgĂ„ende och det Ă€r sjĂ€lvklart att vi hjĂ€lper vĂ„ra kunder. Jag har försökt att nĂ„ henne under dagen för att nĂ„ en lösning, men hon har inte svarat, sĂ€ger chefen pĂ„ tatueringsstudion.