David Rytter känner till Torbjörn Martinssons kritik.
– Jag är förvånad över att man som förälder riktar kritik mot en vision där vi vill utveckla Sveriges bästa elever.
– Om jag själv var förälder till elever i gymnasieåldern skulle jag vilja att skolan hade en sådan vision, säger David Rytter.
Han ser inte att formuleringarna i marknadsföringen av KTC skulle kunna uppfattas som något annat än just en vision.
– Det tycker jag framgår med all önskvärd tydlighet, att det är vår ambition och vårt önskvärda framtida tillstånd, vilket är definitionen av en vision.
Däremot är han beredd att se över formuleringarna som presenterar skolan på hemsidan.
– Vi får givetvis korrekturläsa så att det inte kan misstolkas.
David Rytter framhåller att det är viktigt att lyssna in synpunkter på skolan och jobba med ständiga förbättringar.
– Vi jobbar hela tiden med att sätta upp tydliga mål och fokusområden inför varje läsår för vår personal och våra elever.
– Det viktiga är att vi får med både elever och föräldrar i det arbetet för att gemensamt ta steg mot vår vision. Det arbetet går inte att göra ensam.
KTC drivs i tätt samarbete med näringslivet, och när skolan skulle starta filade parterna gemensamt på hur den skulle presenteras, säger David Rytter som konstaterar att det är viktigt att sikta högt.
– Vi säger att vi utvecklar Sveriges bästa elever, och jag vill se det så att vi skapar de bästa förutsättningar vi kan för att nå vår vision.
– Min bild, baserad på vad vi hör från föräldrar och elever under och i slutet av utbildningen, är väldigt positiv, säger David Rytter som tillägger att det finns en hög nöjdhetsfaktor på skolan.
– Sedan vill vi givetvis nå alla och det ska vi också sträva mot. Alla synpunkter är viktiga, säger David Rytter.