Bilägaren skulle en dag i början av året hämta sin bil som stod på en parkering i centrala Katrineholm. När hon kom fram till bilen såg hon att den hade en buckla på dörren. Runt hennes bil stod bilar från ett företag parkerade, och kvinnan fattade misstankar om att det var en dörr på någon av dessa bilar som slagits upp mot hennes bildörr.
Hon kontaktade företaget som bad henne komma dit för att prata om det inträffade. När kvinnan kom dit möttes hon av receptionisten och redogjorde för sitt ärende.
Receptionistens reaktion blev våldsam, enligt bilägaren. Receptionisten ska ha kallat bilägaren löjlig som över huvud taget tog upp en sådan sak, slitit tag i bilägarens arm och handgripligen kastat ut henne från lokalen. Sedan sa hon till bilägaren att aldrig mer komma tillbaka.
Bilägarens pojkvän blev vittne till händelsen och gick in på företaget för att fråga varför hans flickvän blivit illa behandlad. Även han blev enligt uppgifterna i förhöret utsatt för receptionistens vrede, dock enbart verbalt.
Andra vittnen har dock berättat motsatsen, att receptionisten var lugn och uttryckte sig städat mot personerna som kom in.
Receptionisten har nu åtalats vid Nyköpings tingsrätt för ringa misshandel. Hon nekar till brott, men har sagt i förhör att hon tog tag i bilägarens arm och föste ut henne från lokalen. Dock har hon sagt att hon ledde henne runt handleden, ungefär som man leder ett barn, och inte runt överarmen där bilägaren fick ett blåmärke.
Enligt extra åklagare Anders Öjert gjordes misshandeln med uppsåt och bilägaren kräver 6000 kronor i ersättning för kränkning och smärta.