– Dålig service, tycker Madeleine Söderlund om besiktningsfirman Clearcar på Starrvägen i Katrineholm.
Hon hade bara maj månad på sig att besiktiga bilen och bokade tid via Clearcars hemsida förra fredagen. Hon fick tid på tisdagen den 24 maj och gick en timme tidigare från jobbet för att hinna i tid.
– Jag åkte upp och såg en lapp på dörren, där det stod att det var stängt på grund av utbildning.
Madeleine Söderlund undrar varför det går att boka tid, när besiktningen är stängd på grund av utbildning.
– En utbildning kommer väl inte oväntat, säger hon.
Efter händelsen har hon sökt Clearcar, och fått löfte om svar via mejl inom 48 timmar.
– Jag har ringt och mejlat, men jag har fortfarande inte fått något svar, säger hon.
Madeleine Söderlund åkte bort till Bilprovningen i stället, och fick en tid direkt trots att deras drop-in-tid nyss tagit slut för dagen.
Kristina Sundén är pressansvarig hos Clearcar och sätter sig, när tidningen ringer, närmare in i ärendet.
– Hon ska ha varit informerad om att det var stängt. Det går via sms, men det kan ibland vara fel nummer till kunden, säger Sundén.
Mejlet från Madeleine Söderlund skickades, enligt Sundén, klockan 22:15 på torsdagskvällen och kommer att besvaras under måndagen.
– Kundtjänst jobbar inte kväll och helg, men hon kommer att få kontakt och ersättning.
Den ersättning Clearcar normalt ger, vid liknande händelser, är att besiktiga utan kostnad. Men eftersom Madeleine Söderlund redan besiktigat sin bil kommer kundtjänst att erbjuda annan ersättning, säger Kristina Sundén.
– Jag hoppas hon blir nöjd och glad.