Kunden bokade tid hos bilfirman i Katrineholm för att kontrollera ett fel med bussningarna. Före den bokade tiden gick bilen sönder ute på vägen och bärgades till företaget. Efter ett par dagar ringde företaget och sa att tändspolen samt tändstift behövde bytas, till en kostnad av 3 383 kronor. Det godkände kunden. Men när bilen skulle hämtas var räkningen på 5 363 kronor, eftersom man åtgärdat bussningen och fyllt på olja, eftersom kunden hade en bokad tid.
Kunden betalade den lägre summan, men vänder sig mot att betala den del av reparationen som inte var överenskommen. Därför anmäls nu bilföretaget till ARN, Allmänna reklamationsnämnden.
I anmälan beskriver kunden också hur bilen började skaka efter reparationen, eftersom hjulens bultar inte var åtdragna. Kunden vill ha en ursäkt från bilföretaget, samt 6 000 kronor i ersättning för det felaktiga arbetet och för att familjen utsatts för fara på grund av hjulfelet.