Brister i bemötandet är inte ett missförhållande

Den anställda och brukaren kan ha höjt rösten mot varandra. Men händelsen utgör inte ett missförhållande.

Enhetschefen har, efter händelsen, haft individuellt samtal med den utpekade kring bemötande och liknande.

Enhetschefen har, efter händelsen, haft individuellt samtal med den utpekade kring bemötande och liknande.

Foto: TT

Katrineholm2021-03-29 15:39

Förra sommaren uppmärksammades enhetschefen på ett boende om att en anställd ska ha brustit i sitt bemötande mot en brukare. Den anställda ska ha höjt rösten och eventuellt använt svordomar. Det inträffade rapporterades som en avvikelse. 

Den anställda har berättat att brukaren var väldigt arg den här morgonen och att hen och brukaren eventuellt höjde rösten mot varandra, men den utpekade tror inte att hen använde några svordomar.

Ingenting tyder på att brukaren påverkats av händelsen. Det finns heller inga indikationer om att det inträffade hänt tidigare eller är vanligt förekommande. Därför gör biträdande förvaltningschefen bedömningen att händelsen inte utgör ett missförhållande.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!