KVBS byter klubbmärke

Rött, blått och tre stiliserade bandyklubbor. Så här ser Katrineholm Värmbol bandysällskaps nya klubbmärke ut.

kvbs klubbmärke.jpg

kvbs klubbmärke.jpg

Foto: Fotograf saknas!

Bandy2014-10-01 05:00

Det är sju år sedan sammanslagningen av KSK och Värmbol resulterade i KVBS. Medan spelarna förbereder sig inför ännu en allsvensk säsong och har gjort det bra i de två träningsmatcher som spelats sliter styrelsen på sitt håll.

Det finns en långsiktig plan med elitserien som det sportsliga målet. Men parallellt måste också klubben utvecklas. Inte minst måste ekonomin fyrdubblas från dagens knappt tre miljoner kronor för att klubben ska kunna konkurrera på lika villkor som de redan etablerade elitserielagen.

En viktig del är marknadsföringen, där otympliga Katrineholm Värmbols bandysällskap kort och gott förkortas till Katrineholm Bandy i all kommunikation. De är också orden på det nya klubbmärket som precis lanseras.

– Vi anlitade en reklamfirma, men det vinnande förslaget kommer faktiskt inifrån den egna organisationen, säger ordföranden Nichlas Lindén.

Färgerna är moderklubbarnas ursprungliga röda och blå där tre bandyklubbor i olika storlekar bildar ett K.

– Ja, den som vill hittar också ett V, konstaterar Nichlas Lindén.

Varje bandyklubba utgör en del av verksamheten.

– Det är A-laget, juniorerna och ungdomsverksamheten som utgör nyckeln till framtida framgångar, fortsätter Lindén.

Klubbmärket kommer förstås att finnas på alla matchställ men också de nya profilkläder som tas fram och som alla A-lagsspelarna ska bära i samband med vinterns matcher.

I vinter kommer klubben att ha åtta lag i seriespel. Utöver A-laget i allsvenskan och U-laget i division 1 är det P18, P16, P16 bredd, P12, P10 och ett P9-lag.

För att förstärka ekonomin har Katrineholmsklubben sneglat norrut och kopierat Västerås SK:s modell med ett affärsnätverk som man hoppas ska generera ett 70-tal företag. Samtidigt stjäl man Edsbyns framgångsrika andelslotteri. I hälsingeklubben har man lyckats sälja över 2 000 andelar, medan Katrineholm initialt hoppas på 200 (av vilka 140 redan är sålda).

– Lika betydelsefullt är att vi presterar på planen och att åskådarna ska trivas på Backavallen. Därför kommer vi att jobba hårt för att öka trivseln i samband med hemmamatcherna, avslutar Nichlas Lindén.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om