Tittarna sviker efter "Paradise hotel"-stoppet

Tv-bolaget Nent, Nordic Entertainment Group, tappar tittare och reklamstarter sedan "Paradise hotel" stoppats.

Beslutet att stoppa "Paradise hotel" fÄr Äterverkningar pÄ tv-bolaget Nents tittarstatistik. Pressbild.

Beslutet att stoppa "Paradise hotel" fÄr Äterverkningar pÄ tv-bolaget Nents tittarstatistik. Pressbild.

Foto: Nent Group

Kultur och Nöje2021-05-08 08:33

Antalet reklamstarter online har gÄtt ned med en tredjedel jÀmfört med veckorna dÄ programmet gick att se, uppger "Ekonomiekot extra" i Sveriges Radio.

John Aleman, tv-branschexpert pÄ mediebyrÄn Dentsu Amplifi, Àr inte förvÄnad över att beslutet att stoppa tv-programmet efter överangreppsanklagelser syns i statistiken.

– Konsekvenserna ser vi hĂ€r. Siffrorna talar sitt tydliga sprĂ„k, vi ser en ganska dramatisk nedgĂ„ng i det totala lagret. Det Ă€r inte som sĂ„ att man öppnar kassavalvet och ersĂ€tter "Paradise hotel" direkt utan det hĂ€r slĂ„r rĂ€tt hĂ„rt mot det totala tittandet, sĂ€ger han i "Ekonomiekot extra".

Nent hÀvdar att beslutet inte har sÄ stora ekonomiska konsekvenser, men sÀger att man nu ser över konceptet för att förhoppningsvis kunna Äterkomma med en ny sÀsong.

SĂ„ jobbar vi med nyheter  LĂ€s mer hĂ€r!