Antalet reklamstarter online har gÄtt ned med en tredjedel jÀmfört med veckorna dÄ programmet gick att se, uppger "Ekonomiekot extra" i Sveriges Radio.
John Aleman, tv-branschexpert pÄ mediebyrÄn Dentsu Amplifi, Àr inte förvÄnad över att beslutet att stoppa tv-programmet efter överangreppsanklagelser syns i statistiken.
ââKonsekvenserna ser vi hĂ€r. Siffrorna talar sitt tydliga sprĂ„k, vi ser en ganska dramatisk nedgĂ„ng i det totala lagret. Det Ă€r inte som sĂ„ att man öppnar kassavalvet och ersĂ€tter "Paradise hotel" direkt utan det hĂ€r slĂ„r rĂ€tt hĂ„rt mot det totala tittandet, sĂ€ger han i "Ekonomiekot extra".
Nent hÀvdar att beslutet inte har sÄ stora ekonomiska konsekvenser, men sÀger att man nu ser över konceptet för att förhoppningsvis kunna Äterkomma med en ny sÀsong.