Konsumenter är mer benägna att klaga vid dyra affärer, till exempel med hantverkare. Foto:

Sörmlänningar klagar mest på hantverkare och bilhandlare – så slipper du drabbas

Sörmland

Har du blivit missnöjd med en hantverkartjänst eller känt dig lurad när du köpt en begagnad bil? Då är du långt ifrån ensam, gamla bilar och hantverkartjänster orsakar mest missnöje hos konsumenter. Fenomenet är inte nytt, men det finns sätt att undvika en dålig affär.

Ja, jag vill läsa mer!

Artikeln är en del av vårt Premium-innehåll, exklusivt för våra kunder

Redan kund? Då har du tillgång till alla texter, logga in för a läsa! Jag är redan kund

Läs allt för 99:-/mån

Löpande prenumeration med månadsbetalning.
Enkelt att säga upp online.

Allt det här ingår i Surfpaketet:

• Alla artiklar på sajt och i nyhetsapp
Sveriges lokalnyheter, 40 sajter och appar
• PLUS-förmåner

Vill du ha tillgång till e-tidning och papperstidning?
Se fler erbjudanden här

1
Steg 1 av 2
2
Steg 2 av 2
Ja, jag godkänner prenumerationsvillkoren