Först och främst vill jag säga att det är tråkigt att du inte uppskattar våra besök hos dig. Jag har samtidigt full förståelse för det, som i det här fallet när det inte riktigt har framgått vilken uppgift vår representant haft.
Personen som knackat på hemma hos dig har gjort det för att rådgöra med dig vilka tjänster du har hos Telia. Personen kan dessutom konsultera dig i dessa samt informera om våra andra tjänster vid behov, till exempel digital-tv. Vid den här typen av aktiviteter tar vi först kontakt med fastighetsägaren och ber om tillstånd för att knacka på hos våra kunder. Vi sätter upp lappar i området och huset där det ska framgå att våra representanter finns i området och att de kan knacka på hos dig.
I det här fallet anlitar vi oss av ett företag som företräder oss. Självklart ska det framgå tydligt vad personen i fråga har för uppdrag. Vi har lyft frågan vidare internt och vidare till vår samarbetspartner för att detta ska bli bättre och mer tydligt.
Marcus Haglund
Informationsansvarig, Telia