Service och information blir bättre

Övrigt2013-11-12 09:09
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Att kunna ge bra service ombord på bussarna är viktigt för oss. I Sörmland finns det cirka 4 500 hållplatser vilket gör att det i princip är omöjligt för förarna att lära sig alla utantill, även för dem som har många års erfarenhet. Som resenär kan man gå in på Länstrafikens hemsida och söka sin resa i reseplaneraren på www.lanstrafiken.se. Även i Länstrafikens app finns de här funktionerna, där du även kan köpa biljett.

Vi inser att våra kunder har ett behov att få hjälp av förarna för att komma rätt och därför håller Länstrafiken och bussbolagen på att ta fram en pärm som innehåller en komplett förteckning över alla hållplatser i länet som ett hjälpmedel till föraren. Pärmen ska vara klar i samband med tidtabellsskiftet den 15 december. Vi kommer därmed att kunna ge kunden, van eller inte, den service och information som behövs för att hitta rätt i länet med bussarna.

Tom Mattsson, Nobina

Annika Broman, Länstrafiken

Läs mer om