Ringer igen om inget svar

Övrigt2013-11-27 07:40
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Jag är en av de många nöjda kunderna på Linden, Kullbergska sjukhuset. Personalen är alltid vänlig, lyssnar på ens problem. Och ger en vård därefter.

En sak som jag undrade över och har fått förklaring till är följande. Jag ringer 72 200 och får efter några knappval besked att "Vi ringer upp er klockan 10.10"

Okay tänker man, då går jag och köper mjölk nu. Och faktiskt, jag hinner gå till tvättstugan också. Så finns man vid telefonen från klockan 10 och upptäcker att Linden redan ringt. De skulle ju ringa upp 10.10. Vad göra? På det viset lärde man sej att glömma både mjölkköp och tvättstuga. Jo då, Linden ringde upp 9.30 den gången. Hur kunde det komma sig?

Jo, så här är det. Linden ringer upp dem som fått tid (på den tid som var utsatt). Men personen ifråga svarade inte. Förmodligen kan det vara så att någon pratat kortare tid än datorn trott. Vad gör man då? Jo, Linden ringer upp nästa patient.

Men om jag med mitt besked om klockan 10.10 inte är inne när de ringer 9.30 – vad händer då? Jo, man tittar i sina papper – och Linden ringer igen på precis rätta tiden, i mitt exempel 10.10.

Bra att ni berättade för mig. Nu är det fler som vet det.

Ann Brånn

Läs mer om