Detta av egen erfarenhet. En gång alldeles i onödan då Vår vårdcentral kunde tagit problemet om det bara blivit en läkarkontakt. Då gällde det maken.
Andra gången en fredagsmorgon blev jag själv rådd att dricka vatten så skulle problemet gå över, annars fick jag åka till akuten eller höra av mig på måndag. Trots att jag förklarade hur det var och att jag kände till problemet. Jag hade varit i kontakt med 1177 som tyckte att jag skulle vända mig till vårdcentralen vilken jag redan ringt och de skulle ringa tillbaka.
Efter ett dygn till av plågor blev det akuten på lördag morgon för vidare ambulanstransport till MSE för inläggning med antibiotikadropp med mera. Fick inte ens dricka vatten. Nu väntar jag på operation som inte heller är problemfritt då kommunikationen mellan läkare är dålig.
Jag får själv se till att op.läkaren får den information som jag fått av min läkare på kirurgavdelningen när jag var inlagd. Det gäller att vara frisk för att klara att vara sjuk. Kanske det blir som när jag var till ögonmottagningen för operation för ett par år sedan. Jag fick gå raka vägen till operationsstolen och lägga mig. Utan någon information eller förberedelse. Då sa jag "vet ni vad ni ska göra egentligen?" Då fick jag veta vad jag visste, men ville vara på det klara med att vi hade samma information.
Dagny