Ros och ris till allsångskväll

Insändare2014-07-25 00:00
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Mycket trevlig allsång på Djulö i går kväll (17 juli)! Statt har dock en hel del att förbättra på sin logistik i serveringen. Långa köer och en trasig glassmaskin drar ner kvällens upplevelse.

Besökare

Svar: Hej Besökare

Visst var det en trevlig allsång med säkert över 2 000 besökare.

Tack för din feedback gällande vår försäljningslogistik. Visst är det tråkigt med köer och vi har en del att jobba på när vi får så väldigt mycket folk som på denna allsång.

Det vackra orangeriet (glasscaféet) med 18 sorters kulglass (och normalt mjukglass) är inte dimensionerat för så mycket folk och när vi på kvällen säljer cirka 450 glassar så det är svårt att undvika köer framförallt i början och i pausen.

Förra året (utan glasscafé) så byggde vi extra försäljningsställen för att undvika kö, då kom det bara cirka 500 personer på allsångskvällarna och då blev det alldeles för höga kostnader i förhållande till försäljningen. Det är ibland svårt att balansera organisationen och kostnaderna när man i förväg inte vet hur många som kommer att komma, men med facit i hand skulle vi nog gjort lite annorlunda.

Det var mycket oturligt och tråkigt både för dig som besökare och för oss att vår nya mjukglassmaskin (tydligen ett måndagsexemplar) skulle krångla och gå sönder just denna kväll. Vi har nu genom vår garanti fått en ny så nu fungerar allt som det ska.

Hoppas att vi får se dig som besökare på herrgården igen så vi får chansen att visa upp en förbättrad serveringslogistik.

Tomas Thor

Läs mer om