Bosse, som vännen heter, sände paketet 23 januari och returen från DHL kom 25 januari.
Det meddelas att det var ett leveranshinder. Samma dag blir det ändring av transportuppdraget och paketet sändes alltså i retur. Detta kostade mig 95 kronor för leveranshindret och 180 kronor för returen, det vill säga totalt 275 kronor. Då hade jag ännu inte fått paketet, utan det var hos Bosse.
Bosse ringer Karsudden och frågar vad de sysslar med där ute? Karsudden säger då att det endast är Postnord som får skicka paket till Karsudden på grund av säkerhetsrutiner. Jo jo, men då måste man ju informera avdelningen här om det. Jag har frågat skötare på min avdelning och ingen hade någon aning om att det bara var Postnord som har uppdraget.
Den 2 februari kom så äntligen paketet fram, men det kostade alltså 275 kronor extra plus att det hela tog hela tio dagar att nå fram. Dyrbart och mycket försenat. Har läst på anslagstavla och frågat flera ur personalen om de känner till rutinerna. Ingenstans framgår att det är Postnord som sköter leveranserna. Har Karsudden någon väldigt bra förklaring till detta?
Jonas, Karsudden