"Nu har jag definitivt tröttnat"

Insändare2015-01-14 10:34
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Jag har ett abonnemang som heter Telia Stor. Det innefattar telefon, tv och bredband. Det känns modernt och intelligent: ingen antenn på skorstenen som riskerar att blåsa sönder, ingen parabol fäst med grova bultar i panelen, bara två tunna kopparkablar, och en router som fördelare av signalerna.

Det är bara ett problem: det fungerar inte! Tv-sändningarna bryts fyra - fem gånger per dag, bredbandet nästan lika ofta, ljudet i telefonen är så lågt att det inte går att uppfatta vad som sägs. Att klaga hos Telia är en deprimerande och frustrerande upplevelse. Responsen blir en lång lista på uppmaningar: Har du kollat din utrustning, har du startat om datorn/TV:n/boxen/routern, pröva gärna en reset etcetera i all oändlighet. Saker som jag naturligtvis gjort tiotals gånger. Avslutningsvis kommer de med ett löfte som egentligen är ett hot: Vi kan förstås skicka en tekniker, men om det visar sig att det är fel på din utrustning kommer vi att debitera dig.

Jag har nu väntat i mer än sju månader på en lösning. En gång skickade de en tekniker, och jag fick veta att de åtgärdat problemet. Vad har de gjort, var min fråga? De har flyttat min anslutning till ett annat uttag fick jag då veta.

Nu har jag definitivt tröttnat och anmält Telia till Allmänna reklamationsnämnden. Jag är övertygad om att det finns tusentals konsumeter, som upplevt samma sak. Alla ni som härsknat till över behandlingen, gör som jag - anmäl Telia!

Urban Lundin

Läs mer om