Tony Rosendahl har i en insändare "Stäng inte resebutiken i Katrineholm!" publicerad 20 februari uttryckt oro för att SJ:s resebutik i Katrineholm stängs den 31 mars. Vi på SJ förstår att detta kan väcka frågor och skapa oro. Beslutet grundar sig på att våra kunder köper våra tjänster och produkter via sj.se och mobil.sj.se i allt större utsträckning och att endast en av tio numera väljer personlig service. Därför tror vi att de kostnader vi har för butikerna i stället kan läggas på förbättringar för resenärerna som exempelvis upprustning av tågflottan. De av våra kunder som behöver och vill ha personlig service ska givetvis få det. Vi behåller naturligtvis vår kundtjänst via telefon och även resebyråer och andra ombud kan ge SJ:s kunder personlig service. Vid trafikstörningar planerar vi att kalla in extrapersonal för att hjälpa våra kunder tillrätta. Det är min förhoppning att detta ska fungera tillfredsställande för både Tony Rosendahl och våra andra kunder. Vi på SJ är alltid mottagliga för synpunkter och diskuterar gärna hur vi kan förbättra verksamheten.
Johan Dorfh
SJ:s försäljningschef