Besviken på Sörmlandstrafiken

Det känns så himla dåligt att ett stort bussbolag inte har kunnat lösa problemet under ett halvår. Skriver Gunnel Malm.

Det känns så himla dåligt att ett stort bussbolag inte har kunnat lösa problemet under ett halvår. Skriver Gunnel Malm.

Foto: Jessica Edeson

Insändare2020-08-17 05:00
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Svar till Joakim Karlén, Sörmlandstrafiken 5/8 angående bussresandet. 

Jag förstår det kan vara svårt och förstå andras problem ibland, men jag tycker jag förklarat rätt bra att många av oss inte har Iphone, med appar, och kanske inte heller behöver ett månadskort för spontana resor några gånger i månaden. Och ombud och annat finns två och en halv mil bort från mig, lite svårt då att ta sig in dit utan att kunna åka buss om man inte har bil. För konstigt nog finns vi också. Som inte har bil. Som tänker på miljön och/eller inte har råd. 

Det känns så himla dåligt att ett stort bussbolag inte har kunnat lösa problemet under ett halvår, det finns till exempel bärbara kortbetalare, det vore möjligen smart att lämna sådana till kontrollanter som då kunde ta betalt av oss med bankkort? Men för enkelt kanske? Sen betalar jag skatt som alla andra, till och med till Regionen och ändå får jag inte det jag betalar för. Eller det jag vill betala för, alltså åka buss till stan. 

Vill minnas att även kommunerna bidrar med skattemedel till bussbolaget för att alla skall kunna ta bussen. Vi på landet betalar alltså två gånger skatt, för att kunna åka buss och vissa av oss kan det inte ändå. Valfrihet var det visst. För vem? Dessutom är det ekande tyst från Regionpolitiker, så även de i kommunen. Märkligt, jag räknas som kund på vissa ställen men jag får inte det jag som kund betalar för eller vill betala för. Jag är också väljare, som alla andra, men inte så viktig just nu. Utan valboskapen skall bara hålla tyst mellan valen kanske.....?