Vore intressant att höra vad du menar med låg hjälpsamhet. Får du inte den service du kräver just i den sekund du kliver in på samhällsbyggnadsförvaltningen? Är det kanske så att den tjänsteman som har hand om ditt ärende är någon annanstans för tillfället? Det finns ju trots allt fler medborgare än du som betalar skatt och vill ha kommunal service.
Hur uppträder du själv då du kommer dit? Även om tjänstemännen är avlönade av oss medborgare, ger det oss inte någon självklar rätt att ösa våra egna misslyckanden över dem.
Har haft många anledningar att besöka samhällsbyggnadsförvaltningen genom åren och har aldrig mött något som kommer i närheten av dålig service.
Redan i kundtjänst på första våningen, blir man välkomnad av en trevlig receptionist, som lyssnar och försöker hjälpa en tillrätta med de spörsmål man har.
Om jag vill träffa någon speciell person är det för mig en självklarhet att jag först överenskommit om en mötestid med denna.
Ingen kan vara på flera ställen samtidigt. Som sagt – du får nog förklara lite bättre vad du menar med ”låg hjälpsamhet”. Tycker du kanske att du är lite viktigare än andra och ska särbehandlas?
RB